7 tips voor je Magento webwinkel product pagina

Hoe creëer ik een goede product pagina voor mijn magento webwinkel. Hier 7 tips:

Iedereen die een Magento webwinkel heeft wilt natuurlijk een zo hoog mogelijke conversie behalen. Zo las ik op twinklemagezine 7 waarde volle tips voor je product pagina’s in je Magento webwinkel.

Wat je wilt creëren met je Magento webwinkel productpagina’s is natuurlijk een fijne gebruikerservaring voor je bezoekers. Maak je het de bezoeker van je Magento webwinkel aantrekkelijk, dan blijft hij ook langer en heeft hij het vertrouwen op een veilig webwinkel te zijn beland. Wat natuurlijk resultaat in het hogere conversie.

Maar wat moet de bezoeker van jou Magento webwinkel nou ervaren om te besluiten om klant te worden. Dat is eigenlijk simpel: Als je hoger scoort dan het verwachtingsniveau van je bezoeker dan zit je goed. Wat houdt dat voor je productpagina’s : je moet pagina’s aanbieden die de informatie, garanties en motivatie aan biedt die een bezoeker nodig heeft om een klant te worden. Hier is geen vaste formule voor om dit te realiseren, maar door te testen en hier de juiste mix in te vinden kan jij het maximale uit je Magento webwinkel halen.

Hieronder geef ik je 7 tips die je kan toepassing en je Magento webwinkel om je product pagina in je Magento webwinkel te optimaliseren.

Tip 1. Hou je Magento webwinkel simpel

Meld bij je Magento webwinkel product pagina’s alleen het gene wat je naar de klant wilt informeren en wat de klant zoekt. Veel Magento webwinkels hebben veel te veel tekst bij hun product pagina, wat het overzicht niet ten goede komt.

Houdt bij je product pagina in je Magento webwinkel ook rekening met het aantal knoppen waar bezoekers op kunnen klikken. Vaak heb je bij je product pagina of winkelwagen de volgende knoppen: in winkelwagen, afrekenen, annuleren, reviews, aanbevelingen enz.. En vaak staan deze knoppen meerdere malen op de pagina.
Heb je bijvoorbeeld maar één knop op je product pagina (bijvoorbeeld afrekenen/kopen/in winkelwagen), dan is dat ook de enige keuze die de klant kan maken, lekker simpel toch? Als je de klant meer keuzes geeft, dan kan je klant ook meer kanten op, terwijl jij dat niet wilt. Jij wilt dat ze kopen.

Voor Google en voor het klant vertrouwen zijn reviews en aanbevelingen op je magento product pagina’s natuurlijk er zinvol, maar verlies the call to action niet uit het oog.

Zorg juist dat de call to action prominent in beeld staat, zodat het voor je bezoeker niet hoeft te zoeken naar de kortste weg om af te rekenen.

Tip 2. Duidelijke call-to-actions in je Magento webwinkel

Zorgt dat je één lijn doortrek in je hele Magento webwinkel. Zorgt dat je extreem consistent bent in je call to actions buttons.

In je magento webwinkel moeten alle knoppen van bijvoorbeeld “plaats in winkelwagen” de zelfde vorm, kleur, letter type en plek hebben op je product pagina in je Magento webwinkel. De bezoeker van je Magento webwinkel mag niet hier naar hoeven zoeken, hij moet blindelings de weg weten naar de kassa, want jij wilt dat hij gaat kopen.
Alle call to actions knoppen moeten in botton vorm, anders herkent de klant niet de betaal knop en moet hij zoeken. En het laaste wat er mag gebeuren is dat je klant moet zoeken naar de betaal knop of winkel wagen knop in je Magento webwinkel.

Tip 3. Zorg voor snelheid in je Magento webwinkel

Ergernis nummer 1 is een trage webwinkel. Bezoekers zijn ongeduldig en hebben niet het geduld om op elk plaatje te wachten, dus gaan ze snel naar een concurrent die wel snel haar producten toont. Daarnaast komt een trage webwinkel erg onbetrouwbaar over en wordt er dus niet gekocht.

Tip 4. Plaats goede productfoto’s in je Magento webwinkel

Net als bij het versieren van je mannen en vrouwen is het uiterlijk het eerste waar je naar kijkt. Als het uiterlijk van je Magento webwinkel er niet betrouwbaar uitzier, is je klant weg.

Productfoto’s zijn dus cruciaal bij het opbouwen van vertrouwen in je Magento webwinkel. Deze product foto’s moeten scherpen zijn en uitnodigt. Een goede scherpe foto in je Magento webwinkel geeft meteen ook inzicht in het product, waardoor vragen en twijfel weggenomen kan worden.

Een investering in goede foto’s betaald zich dus terug door een hogere conversie. Zorgt er ook voor dat je meerdere foto’s hebt uit meerdere hoeken die makkelijk te vinden zijn voor de bezoeker.

Pas je foto’s aan, zodat ze makkelijker te uploaden zijn in je Magento webwinkel. Sla je foto’s bijvoorbeeld op als “save for web and devices” hierbij blijft de kwaliteit/ scherpte van je foto zo goed als gelijk, maar neemt je foto minder ruimte in op je server, waardoor de foto oplaad tijd in je Magento webwinkel korter is.

Tip 5. Gebruik beknopte en overtuigende content in je Magento webwinkel

De content in je Magento webwinkel moet heldere, beknopte en meteen duidelijk zijn. De klant moet meteen weten wat hij met deze informatie kan. Contentie die je bijvoorbeeld niet mag vergeten in je MAgento webwinkel product pagina zijn:
• De prijs van het product.
• Informatie over de bezorgdienst(en) die je aanbiedt (gratis verzending)
• Beschikbaarheid van het product. (maten, kleuren, aantal enz.)

Zorgt dat relevante informatie voor de bezoeker van je Magento webwinkel opvallen, maar beknopt blijven. Randinformatie kan in een klein tekst erbij, mist het relevant is.

Gebruik bullet points. Mensen houden van opsommingen, omdat ze in één blik zien hoeveel informatie het is.

Tip 6. Bouw vertrouwen bij je webwinkel klanten

Geef totale openheid aan de klanten van je Magento webwinkel. Zorg dat ze makkelijk op je site bijvoorbeeld de productkwaliteit, retourvoorwaarden, adres, telefoonnummer, kvk nummer en informatie over de klantenservice kunnen vinden.

Klanten ervaringen zijn ook erg belangrijk. Een tevreden bestaande klant is de beste ambassadeur die je kan hebben voor je Magento webwinkel. Deze heeft namelijk een objectieve mening en is niet “partijdig”. Zorgt dus dat je klanten hier makkelijk toegang naar kunnen krijgen om dit te lezen en makkelijk zelf reviews kunnen schrijven.

Betrek social media erbij zoals facebook en twitter. Door de aantallen erbij te vermelden hebben bezoekers van je Magento webwinkel niet het gevoel dat zij alleen zijn bij de aankoop.

Tip 7. Bied opties aan in je Magento webwinkel

Bied up-, cross, side- selling aan. Verkoop bijvoorbeeld bij uw draadloze muis ook direct batterijen of bij mobiele telefoon een bescherm hoesje.

Je zou balen als iemand een product niet bij je koopt omdat je gerelateerde producten er niet naast aanbiedt. Misschien kan jouw bezoeker niet goed zoeken waardoor hij het gerelateerde product niet gezien heeft in jouw Magento webwinkel.

Leave a Reply

*

 

Laatste berichten

  • Loungesets.be online
    Vanmorgen is de webshop Loungesets.be online gegaan. Dit is een Belgische webshop die zich specialiseert in loungesets en daarnaast een compleet assortiment tuinmeubelen aanbiedt zoals tuinsets, parasols en accessoires. Loungesets.be levert alle grote merken tuinmeubelen in verschillende kleuren. Design en...
    Read more

Contact gegevens

Igento
Conradstraat 8C
1018NG Amsterdam
Telefoon: 020-8100165

www.igento.nl
info@igento.nl